Thursday 13 January 2011

new ideas....

saya ade pkir lau nk gabungkan kecangihan fotografi slr dan lomografi..
ada satu cara mungkin berhasil...iaitu diana nikon f mount.
ia adalah satu alat yang membolehkan lens kamera lomography dipasang pada kamera SLR atau DSlR...
hanya satu tempat di malaysia alat ini boleh didapati iaitu di photocraft central market..
saya telah memilih kamera filen nikon F50..
sebab utama kamera ini dipilih adalah kerana saya mahu menggunakan filem2 lomografi format 35mmm...saya juga mahu merancang untuk memasang flash dari kamera diana sendiri..
kelebihan flash diana f+ ialah ia didatangkan bersama filen2 7 warna yang membolehkan anda memilih warna cahaya yang akan dipancarkan ke atas subjek anda....saya juga akan menggunakan filem feveret saya iaitu redscale xr untuk menambahkan kegilaan hasil kerja saya nanti..
mugkin dalam 2 mggu lagi hasil akan kelihatan

No comments:

Post a Comment